Montage II
Er mochten in het bedrijf, in de militaire sector, geen foto`s gemaakt worden. Daarbij waren de foto toestellen natuurlijk ook niet zo geavanceerd (klein en scherp!) als nu? We laten hier ook zoveel mogelijk foto`s zien die niet in de diverse albums, pag. 16, voorkomen. Dat geldt voor alle pagina`s met foto`s, maar doublures zullen er wel zijn.
Deze 3 foto`s zijn ons ter beschikking gesteld door Roger van der Heyden uit België. Hij werkte toen, samen met enkele collega`s, in de jaren 1965 - 1966 bij ons bedrijf.
Hangar B (Geb. 18) in 1950 ?
Hangar C (Geb. 19) met Thunderflash, maart 1955
Ria Wolters in een Fokker IV
Foto`s Willem Schouten
deel 1
Deel 2
In deze shelter werden de brandstofsystemen van de F-104 en NF-5 getest/gekalibreerd
Twee artikelen over de Fokker S-13 (van Paula Burger)
4
Wie en wie?
A.S. (Stef) Rudawski 1916-2003 Een bijzondere Pool
Flip Versteeg & Ton Boel (achterin) cursus proefdraaien F-5, 25 november 1983
Maart 1980 Ton heeft als voorman z`n eerste klus. De renovatie  van een F-104 en na het gereed komen de begeleiding van de vlieger Ton Kooimans voor de de testvlucht.
7 september 1985 Er wordt door de KLU, voor 10 jaar, een F-104 ter beschikking gesteld aan de Änthony Fokker School”, toen nog op de Binckhorstlaan in Den Haag. In 1993 is deze school overgegaan naar het (nieuwe) ROC in Hoofddorp. De school kwam oorspronkelijk uit Scheveningen. Daar heeft de webmaster zich in 1961 nog ingeschreven als leerling, maar begon op de Binckhorstlaan.
Fokker Ypenburg, m.n. inkoop, heeft een aantal machines verkocht uit het kunststoffenbedrijf aan het ROC in Hoofddorp dat toen in aanbouw was. De Anthony Fokker School van de Binckhorstlaan in Den Haag, is daar ook heen verplaatst. Deze verkoop vond pas plaats, uiteraard, na de beslissing van DASA dat Ypenburg (300 miljoen gulden) afgeschreven en gesloten werd. De fabriek was toen net klaar en veel van de machines waren dus net aangeschaft. Dat was in 1995, een jaar voor het faillisement. Daarnaast werden er door inkoop materialen en gereedschappen geselecteerd en besteld bij diverse leveranciers, waarna ze rechtstreeks geleverd werden aan, en betaald door, het ROC. De uren die inkoop daaraan heeft besteed werden ook betaald; allemaal pogingen om Fokker overeind te houden.
Beetje te zwaar?
Op z`n  bestemming.
Middelste foto v.l.n.r.: Noorse vlieger Christensen,
Ton Boel, Rean..?, W.Schouten en Flip Versteeg
Een working party op Leeuwarden. De reparatie van de eerste F-16 A door een groep monteurs van Montage II van Ypenburg.
Het betreft de J-219. Start in Mei 1980
Proefvlucht februari 1981 Vlieger Ton Bakker
V.l.n.r.: Bergsma Davids Tolsma Ton Boel
Klaar voor de spuiterij November 1980
The crew that ferried aircraft 5130 and 7049 to Ypenburg for overhaul in October 1951 
Frans Traa. De klokschrijver op Ypenburg. Een stukje overgenomen uit  “ De Oud Hagenaar medio 2015 n.a.v. de emigratie van zijn zoon.
1960-1971 De laatste Thunderflash klaar voor aflevering. Er naast staan 2 -  T-33 toestellen ?
Links Willem Harteveld en op de kist …..?
Thunderjet opleiding
             V.l.n.r.
?,  ?, Peter van Veen Binnenzijde van de F-104 in ca. 1975
dl.1
dl.2
Komplete overhaul van de Vickers “Sea-Oster” amfibie van de Royal Netherlands Navy”
Arie Vingerling aan het werk in de romp van een F-86? rond 1970
26 mei 1989 Afscheid van 9 medewerkers. Ze gaan allemaal met SUM. Het einde van het vliegtuig revisie werk op Ypenburg?
Overdracht van het trekkertje van de straaljagers aan de Anthony Fokker School. Toen nog op de Binckhorstlaan in Den Haag, nu ROC in Hoofddorp.